Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2016



Οι Άγιοι  Γουρίας, Σαμωνάς και Άβιβος οι Ομολογητές




Святые Мученики и Исповедники Гурий, Самон и Авив. 
Икона. Россия, XVII век.
Άγιοι Μάρτυρες και Ομολογητές Γουρίας, Σαμώνάς και Αβίβος.
 Εικόνα ρωσική, τού 17ου αιώνα μ.Χ.




Ξίφος τελειοῖ Σαμωνᾶν καὶ Γουρίαν,
Καὶ φλὸξ Ἄβιβον, οἷς χαρὰ φλὸξ καὶ ξίφος.
Πῦρ πέμπτῃ δεκάτῃ, Ἄβιβον πέφνε, χαλκὸς ἑτάρους.



Святой мученик Гурий Едесский. 
Византийская фреска. Около 1200 года.
Μάρτυς Γουρίας. 
Τοιχογραφία ( Fresco) τού έτους  περίπου 1200 μ.Χ.
Βυζάντιο 



Мч. Гурий. 
Феофан Критский. Фреска. Метеоры (Николай Анапафса). 1527 г.
Μάρτυς Γουρίας. 
Τοιχογραφία ( Fresco) τού έτους 1527 μ.Χ. από  τον   Θεοφάνη τον  Κρήτα στην Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου Αναπαυσά. Μετέωρα


Мч. Гурий. 
Фреска церкви Благовещения. Грачаница. Косово. Сербия. Около 1318 г.
Μάρτυς Γουρίας. 
Τοιχογραφία (Fresco) τού έτους περίπου 1318 μ.Χ. στην Εκκλησία τού Ευαγγελισμού τής Θεοτόκου. Γκρατσάνιτσα.  Κοσσυφοπέδιο. Σερβία. 



 Святой мученик Гурий Едесский. 
Фреска монастыря Григориат на Святой Горе Афон.
Μάρτυς Γουρίας. 
Τοιχογραφία (Fresco) στην Ιερά Μονή Γρηγορίου
Άγιον Όρος



Мч. Самон. 
Феофан Критский и Симеон. Фреска церкви свт. Николая. Монастырь Ставроникита. Афон. 1546 год.
Μάρτυς Σαμωνάς. .
Τοιχογραφία  (Fresco) τού έτους 1546 μ.Χ. από τον   Θεοφάνη τον Κρήτα και  τον Συμεών στο Παρεκκλήσιο τού Αγίου Νικολάου  τής Ιεράς Μονής Σταυρονικήτα. Αγίου Όρους






Мч. Самон. 
Фреска. Кипр (Аракос). 1192 г.
Μάρτυς Σαμωνάς. 
Τοιχογραφία (Fresco) τού έτους 1192 μ.Χ. στην  Ιερά Μονή Παναγίας τού Άρακα Λαγουδερά Λευκωσίας Κύπρου 






Святой мученик Самон Едесский. 
Византийская фреска.
Τοιχογραφία (Fresco) βυζαντινή





Св. Самон. 
Фреска церкви Благовещения. Грачаница. Косово. Сербия. Около 1318 г.
Μάρτυς Σαμωνάς. 
Τοιχογραφία (Fresco) τού έτους περίπου 1318 μ.Χ. στην Εκκλησία τού Ευαγγελισμού τής Θεοτόκου. Γκρατσάνιτσα.  Κοσσυφοπέδιο. Σερβία.  




Мч. Самон. 
Фреска. Церковь Спаса. Цаленджиха. Грузия. 1384-1396 годы.
Иконописец Мануил Евгеник.
Μάρτυς Σαμωνάς. 
Τοιχογραφία (Fresco.  μεταξύ τών ετών 1384-1396 μ.Χ. στον Καθεδρικό Ναό τού Σωτήρος Χριστού. Tsalenjikha. Γεωργία.
Αγιογράφος Μανουήλ Ευγενικός
 Η εκκλησία βρίσκεται στη δυτική Γεωργία, στο έδαφος της Σαμεγκρέλο και Zemo περιοχή Svaneti, 30 χλμ από το Zugdidi, στις όχθες του ποταμού Tskhenistskali , σε ένα χαμηλό λόφο στην πόλη της Tsalenjikha .



Βιογραφία
Ο Γουρίας και ο Σαμωνάς, αγωνιζόμενοι τον Ιερό αγώνα της χριστιανικής πίστης, συνελήφθησαν από τον ηγεμόνα Αντωνίνο, κατά το διωγμό επί Διοκλητιανού. Και αφού υπέστησαν με θαυμαστή υπομονή πολλά βάσανα, αποκεφαλίσθηκαν.



Мч. Авив Едесский. 
Феофан Критский и Симеон. Фреска церкви свт. Николая. Монастырь Ставроникита. Афон. 1546 год
Μάρτυς Άβιβος Εδεσσα..
Τοιχογραφία  (Fresco) τού έτους 1546 μ.Χ. από τον   Θεοφάνη τον Κρήτα και  τον Συμεών στο Παρεκκλήσιο τού Αγίου Νικολάου.  τής Ιεράς Μονής Σταυρονικήτα. Αγίου Όρους




Мч. Авив Едесский. 
Феофан Критский. Фреска. Метеоры (Николай Анапафса). 1527 г.
Μάρτυς Άβιβος Έδεσσα. 
Τοιχογραφία ( Fresco) τού έτους 1527 μ.Χ. από  τον   Θεοφάνη τον  Κρήτα στην Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου Αναπαυσά. Μετέωρα


Мч. Авив Едесский. 
Фреска. Кипр (Аракос). 1192 г..
Μάρτυς Άβιβος Έδεσσα. 
Τοιχογραφία (Fresco) τού έτους 1192 μ.Χ. στην  Ιερά Μονή Παναγίας τού Άρακα Λαγουδερά Λευκωσίας Κύπρου 



Святой мученик Авив Едесский. 
Фреска монастыря Поганово (?), Сербия. Конец XV века (?).
Μάρτυς Άβιβος Έδεσσα. 

Τοιχογραφία (Fresco) τού τέλους τού 15ου αιώνα μ.Χ. 
στην  Ιερά Μονή Πογανόφσκι ή Πογκάνοβο
(ευρίσκεται σε μια γραφική κοιλάδα στην αριστερή όχθη του ποταμού Yerme κοντά στην πόλη Dimitrovgrad. 

Μονή στα τέλη του 14ου αιώνα.
Ο ναός ζωγραφίστηκε το 1499 από τεχνίτες της βόρειας Ελλάδας. Η γκαλερί των τοιχογραφιών με έκταση περίπου 360 τετραγωνικών μέτρων ήταν εκείνη τη στιγμή η μεγαλύτερη στα Βαλκάνια. Μέχρι σήμερα, η ζωγραφική του ναού του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου θεωρείται η κορυφή της βαλκανικής ζωγραφικής του τέλους του 15ου αιώνα. 
Λόγω της θέσης του - το φαράγγι του ποταμού Yerme για αιώνες ήταν σχεδόν ανυπέρβλητο - το μοναστήρι σπάνια επιτέθηκε και διατηρήθηκε στην αρχική του μορφή. 
Ο ναός είναι περιτριγυρισμένος από αγροτικά κτίρια και κονaks στο ανατολίτικο στυλ, αποτελώντας ένα ειδικό σύνολο του μοναστηριού. 

Από τον Ιούλιο του 1879 έως τον Νοέμβριο του 1920 το μοναστήρι βρισκόταν στο έδαφος της Βουλγαρίας. Στη μονή εδώ και 500 χρόνια διατηρούσε μια όμορφη βυζαντινή εικόνα του τέλους του 14ου αιώνα, δώρο από την αυτοκράτειρα Ελένη. Από τη μία πλευρά ήταν η Παναγία και ο Ιωάννης ο Θεολόγος, και από την άλλη - η εικόνα "Θαύμα στο Λαυτόμα". Αφήνοντας τους τόπους αυτούς το 1920, οι Βούλγαροι πήραν το λείψανο μαζί με το τέμπλο του 17ου αιώνα. Τώρα η εικόνα παραμένει στο μουσείο των εικόνων στην εκκλησία του Αγίου Αλεξάνδρου Νέβσκυ στη Σόφια. 

Για τα τελευταία 15 χρόνια, η Διεθνής Αποικία Τέχνης πραγματοποιήθηκε στο έδαφος της Μονής Poganovski. Εδώ έρχονται οι ζωγράφοι και τα γραφικά από όλο τον κόσμο). 


Мч. Авив. Фреска церкви Благовещения. Грачаница. Косово. Сербия. Около 1318 г.
Μάρτυς Άβιβος. Τοιχογραφία (Fresco) τού έτους περίπου 1318 μ.Χ. στην Εκκλησία τού Ευαγγελισμού τής Θεοτόκου. Γκρατσάνιτσα.  Κοσσυφοπέδιο. Σερβία.  


Ο Άβιβος έζησε λίγα χρόνια αργότερα και ήταν από ένα χωριό της Έδεσσας που ονομαζόταν Αποθελσαία. Τότε βασιλιάς ήταν ο Λικίνιος, ο γνωστός αντίπαλος του Μεγάλου Κωνσταντίνου. Ο Άβιβος, λοιπόν, προχειρίσθηκε Ιεροδιάκονος και διακρινόταν για τη μεγάλη ευσέβεια του και τον πολύ ζήλο για το υπούργημά του. Ιδιαίτερα, όμως, διακρινόταν για τη θερμή αγάπη του στο Ιερό κήρυγμα, τηρώντας το θεόπνευστο λόγο της Αγίας Γραφής, που λέει: «Κήρυξαν τὸν λόγον, ἐπιστήθι εὐκαίρως ἀκαίρως, ἔλεγξαν, ἐπιτίμησαν, παρακάλεσαν, ἐν πάσῃ μακροθυμίᾳ καὶ διδαχῇ». Κήρυξε, δηλαδή, το λόγο του Θεού, στάσου επιτηρητής και καθοδηγός στους ακροατές σου, όχι μόνο σε κατάλληλες περιστάσεις, αλλά και σ' εκείνες που φαίνονται ακατάλληλες περιστάσεις, έλεγξε, επίπληξε, παρηγόρησε με κάθε μακροθυμία και με κάθε μέθοδο διδασκαλίας.

Ο ηγεμόνας Λυσανίας, όταν είδε τον Άβιβο να προσελκύει πολλούς ειδωλολάτρες με το θερμό του κήρυγμα, τον συνέλαβε και αφού τον κρέμασε σε στυλό και τον έσχισε με σιδερένια νύχια, έπειτα τον οδήγησε έξω από την πόλη, όπου τον έριξε μέσα στη φωτιά, και έτσι ο Άβιβος παρέδωσε το πνεύμα του στο Θεό.




Мучение Гурия, Самона и Авива. Тзортзи (Зорзис) Фука. Фреска. Афон (Дионисиат). 1547 г.
Μαρτύριο  τών Αγίων Γουρία, Σαμωνά καί Αβίβου. Τοιχογραφία (Fresco) τού έτους 1547 μ.Χ.  από τον Γεώργιο Φουκά στην Ιερά Μονή  Διονυσίου Αγίου Όρους




Мучение Гурия, Самона и Авива Миниатюра Минология Василия II. Константинополь. 985 г. Ватиканская библиотека. Рим.
Μαρτύριο τών Αγίων Γουρία, Σαμωνά καί Αβίβου..  Μικρογραφία (Μινιατούρα) στό Μηνολόγιο τοῦ Βασίλειος Β '. 985 μ.Χ. Κωνσταντινούπολη. Τώρα εὑρίσκεται στήν Βιβλιοθήκη τοῦ Βατικανοῦ. Ρώμη






Ἀπολυτίκιον  (Κατέβασμα)
Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε.
Tριάδος ἰσάριθμοι τῆς Ὑπερθέου, σαφῶς Γουρίας καὶ Ἄβιβος καὶ Σαμωνᾶς ὁ κλεινός, ἔνθεοι ὑπάρχοντες ταύτην τοῖς ἀσεβέσιν ὡμολόγησαν ἅμα ἄθλων τὴν τρικυμίαν ἀβλαβῶς διελθόντες· καὶ νῦν ἡμᾶς κυβερνῶσιν ὅρμον πρὸς ἄκλυστον.

Κοντάκιον
Ἦχος β’. Τὰ ἄνω ζητῶν.
Ἐξ ὕψους σοφοί, τὴν χάριν κομισάμενοι, τῶν ἐν πειρασμοῖς, προΐστασθε πανεύφημοι· διὸ κόρην Ἅγιοι, ἐκ θανάτου πικροῦ ἐῤῥύσασθε· ὑμεῖς γὰρ ὄντως ὑπάρχετε, Ἐδέσσης ἡ δόξα, καὶ τοῦ κόσμου χαρά.


Минея - Ноябрь (фрагмент). Икона. Русь. Начало XVII в. Церковно-Археологический Кабинет Московской Духовной Академии.
Μηναῖο - Νοέμβριος (τεμάχιο). Εἰκονίδιο στίς ἀρχές τοῦ 17ου αἰώνα μ.Χ. στήνἘκκλησία καί τό Αρχαιολογικό Μουσεῖο τῆς Θεολογικῆς Ἀκαδημίας τῆς Μόσχας .


Κάθισμα
Ἦχος α’. Τὸν τάφον σου Σωτὴρ.
Τριάδος τῆς σεπτῆς, καταγγέλλοντες πίστιν, πολύθεον Σοφοί, τῶν εἰδώλων ἀπάτην, ἀνδρείως καθείλετε, ὡς τῆς πίστεως πρόμαχοι, κόρην ζῶσαν δέ, κατακλεισθεῖσαν ἐν τάφῳ, διεσώσατε, θανατηφόρου κινδύνου, ὑμᾶς μακαρίζουσαν.




Ὁ Οἶκος
Τῆς τοῦ ἐχθροῦ δουλείας με ῥῦσαι, Ἰησοῦ ζωοδότα, ταῖς τῶν σῶν ἀθλητῶν ἐντεύξεσι δυσωπούμενος, ὅπως ἀδούλωτον κεκτημένος, τῶν παθῶν τὴν ψυχὴν καὶ τὸ σῶμα, ἀνευφημῶ τὴν αὐτῶν ὀξυτάτην βοήθειαν· προφθάσαντες γάρ, τοῦ θανάτου ἐρρύσαντο κράζουσαν τὴν κόρην, ἣν περ παρέθετο ἐκβοῶσα ἡ μήτηρ τοῖς μάρτυσιν· Ὑμεῖς ὄντως ὑπάρχετε, Ἐδέσσης ἡ δόξα, καὶ τοῦ κόσμου χαρά.


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου